מקרים שבהם יש צורך בתמלולי אודיו

ישנם מצבים רבים שבהם נדרש בית עסק או אפילו אדם פרטי לבצע תמלול של קבצי אודיו. התמלול מקל את ההבנה של התוכן שהוקלט, והוא מלווה אותו ככלי נוסף המסייע למטרתו של המחזיק בקובץ האודיו. להלן סקירה קצרה


ישנם מצבים רבים שבהם נדרש בית עסק או אפילו אדם פרטי לבצע תמלול של קבצי אודיו. התמלול מקל את ההבנה של התוכן שהוקלט, והוא מלווה אותו ככלי נוסף המסייע למטרתו של המחזיק בקובץ האודיו. להלן סקירה קצרה של מצבים שבהם ניתן להסתייע בתמלול אודיו.


הדרך הקלה להציג מידע

כאשר יש צורך לעשות שימוש בקובץ אודיו ניתן לבחור להותיר אותו כמות שהוא, אבל בחלק גדול מהמקרים מומלץ לבצע תמלול. קובץ אודיו הוא בדרך כלל נגיש פחות לעומת קבצים כמו וורד ו-pdf, והוא מצריך גם שימוש באביזרים כגון אוזניות או רמקול. על כן, על מנת להקל את עיבוד התוכן הקיים בקובץ האודיו, רבים מעדיפים לבצע תמלול. התמלול יציג את השיחה המוקלטת או את המונולוג באופן שיאפשר לקרוא אותו בקלות ובמהירות. לתמלול אודיו יתרונות נוספים על פני קבצי שמע; קל לסרוק את הטקסט ולאתר את החלק המבוקש, ואין צורך לחזור אחורה בהקלטה או להריץ אותה קדימה. יתרון נוסף הוא שהמתמלל התמודד כבר עם קשיים טכניים כגון דיבור שקט או לא מובן, כך שמי שמקבל לידיו את התמלול הכתוב, יכול לעבור עליו בלי עיכובים מיותרים.


תמלול אודיו בעולם העסקים

כל בעל עסק נדרש להתמודד עם ספקים של שירותים שונים מדי יום, וישנם מקרים שמתעוררים חילוקי דעות בין הספק לבין בעל העסק. על כן, בכל פעם שבעל העסק מבצע שיחה חשובה העלולה להשפיע באופן משמעותי על שיקולי תקציב שונים, יש באפשרותו להיעזר במערכות הקלטה. בעת הצורך, ואם מתעוררות אי הסכמות בין בעל העסק לבין הספק, ניתן לעשות שימוש בקבצי האודיו להבהרת העניין. כדי להקל את התקשורת בין הספק לבין בעל העסק מומלץ לבצע תמלול לקבצי האודיו ולצרף אותם בעת משלוח של הפרטים בדוא"ל לספק. שימוש נוסף לתמלול אודיו בעולם העסקים הוא כאשר מקיימים ישיבות חשובות שבהן דנים בעתידו של העסק. במקרים אלו, לא פעם קורה שישנו מי שנאלץ להיעדר מן הישיבה, והוא נזקק לדוח מפורט באשר לתוכנה של הישיבה. בדיוק לשם כאן ניתן להיעזר בתמלול אודיו שיאפשר לקבל תמונה מלאה של הדברים שנאמרו בישיבה ושל ההחלטות שהתקבלו בה.


תמלול אודיו בעולם השירות

אחד הכלים המרכזיים בכל בית עסק המחזיק במוקד שירות פעיל הן מרכזיות טלפון המאפשרות את יצירת הקשר עם הלקוחות. מרכזיות אלו הן חלק מתשתיות תקשורת כלליות, שניתן להסתייע בהן גם לצורכי הקלטה של שיחות עם לקוחות. בעת מתן השירות נאמרים דברים רבים על ידי שני הצדדים, ולא תמיד פשוט לעקוב ולזכור בדיוק מה נאמר על ידי הלקוח ומה הייתה תגובתו של הנציג. קבצי אודיו מאפשרים לבנות תמונה בהירה יותר של מה שהתרחש, וכשמבצעים תמלול אודיו מפורט, המצב הופך להיות לברור הרבה יותר. כך ניתן בעת הצורך להבין האם הלקוח קיבל את המענה הנדרש, ובמידה שיש לו תלונות על השירות שקיבל, ניתן לברר אותן בקלות, ולמצוא פתרון לשביעות רצונו.

כתוביות

כיום כמעט כל אחד לוקח כמובן מאליו את העובדה כי סדרות טלוויזיה אהובות וסרטי קולנוע מוגשים לצופה כשהם מצוידים בכתוביות המתאימות. ללא כתוביות קשה במקרים רבים לעקוב אחר המתרחש על המסך, ולרוב מדובר בכלי עזר נחוץ ביותר. את הכתוביות מכינים מתוך קובץ אודיו או מתוך צפייה בקובץ המקורי, והתמלול שנעשה הוא שמאפשר לצופה ליהנות מהחוויה של הצפייה. הכתוביות יכולות גם למלא תפקיד חשוב בעולם העסקים; כאשר בעל העסק יוצר סרטון שיווקי, לעתים קרובות ניתן להסתייע בכתוביות שיקלו את ההבנה על מה שנאמר, ויאפשרו להבין את המתרחש בסרטון גם אם אין אפשרות שמע זמינה (למשל במחשבים שלא מחובר אליהם רמקול).


ישנם מקרים נוספים שבהם תמלול אודיו עשוי לסייע, כמו בעולם המשפט ובתחומי האקדמיה השונים. אך על מנת שניתן יהיה לבצע תמלול אודיו חשוב כמובן לוודא כי יש בידינו את ציוד התקשורת המתאים לכך.  

3 צפיות

תדיראן טלקום 

היצירה 23, פתח תקווה, 49512

דוא"ל: ​             info@tbsi.co.il
מכירות:             5125*

שירות לקוחות:   03-9262626 

  • White Facebook Icon
  • Tadiran Telecom Linkedin

עקבו אחרינו גם ב-

afcon-logo-footer.png

© 2019 כל הזכויות שמורות תדיראן טלקום - פתרונות תשתיות תקשורת ומרכזיות לעסקים