מרכזיות IP

בשוק התחרותי של ימינו, ארגונים עסקיים נאלצים להשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותם על מנת להשיג יתרון על מתחריהם. לכן, אינפורמציה על השוק והמתחרים, דרכים חדשות לכריית מידע אסטרטגי ולחלוק בו (כלומר - תקשורת) מהווים כלי רציני למינוף עסקי. ארגונים מקצים תקציבים גדולים לתחומי המחשוב, IT ותקשורת ובוחנים בכל עת פתרונות מתקדמים ויעילים יותר, אשר יענו על הצרכים המשתנים שלהם. אחד הפתרונות היעילים ביותר שהוצגו בשוק התקשורת העסקית בעשורים האחרונים, הן מרכזיות IP.

מהו VoIP?

בניגוד לתקשורת הטלפונים המיתולוגית, העושה שימוש ב- Circuit Switching(מיתוג מעגלי), מקצה ערוץ תקשורת ייעודי (רוחב פס של Kbps64) בין שתי יחידות הקצה המקושרות ביניהן ו"תופסת" את הערוץ עד שאחת מיחידות הקצה תנתק את הקשר, VoIP עושה שימוש ב- Packet switching (מיתוג מנות), בה לא מוקצה ערוץ ייעודי. רשתות תקשורת הפועלות במיתוג מנות עובדות בטופולוגית אריג (Mesh topology), הכוללת צמתים המגבים אחד את השני. כל מנת תשדורת עוברת במסלול המתאים באותו הרגע ומנותבת בין הצמתים הנמצאים על גבי קווי התקשורת השיתופיים. בטכנולוגיה זו, במקום בתשתיות התקשורת המוכרות והקלאסיות (קווי טלפון), מתבצעת העברת הקול באמצעות האינטרנט ברשת המחשוב הפנים-ארגונית (אינטרה-נט) או ברשת האינטרנט הציבורית. פריצתה של טכנולוגיה זו הביאה למודעות הציבורית מושגים שעד כה לא הכרנו, למשל טלפון IP, טלפון אינטרנט, מרכזיות IP וגםIP Centrex (מרכזית IP וירטואלית בענן).

Call Center

יתרונות מרכזיות IP לארגונים בינוניים-גדולים או ארגונים מרובי סניפים

מרכזיית IP (PBX IPסIP Private Branch eXchange -) עושה שימוש בטכנולוגיית VoIP ולכן, היא כורכת יחדיו את יתרונות ה-VoIP, בנוסף ליתרונות מרכזיה רגילה.

מגבלת המרחק מתבטלת - ארגון בעל יותר מסניף אחד יכול לנהל את כל הטלפוניה הארגונית על ידי מרכזיית IP אחת וליהנות מכל היתרונות של מרכזיה (כהעברה וניתוב שיחות) בניגוד לשלוחות בודדות.

מרכזיות IP מאפשרות עבודה מרחוק - בניגוד לקווי טלפון תלויי מיקום, מרכזיית IP מאפשרת שיחות טלפון מרחוק, דרך מכשיר סלולרי, בחיבור לתקשורת הפנים-ארגונית ואיננה מחייבת טלפון IP דווקא. פיצ'ר זה מהווה יתרון ניכר לארגונים המעסיקים אנשי שטח (במכירות או שירות) ועובדים העובדים מביתם (וזוכים בהחזר הוצאות טלפון על שיחות שהם מבצעים).

אפשרות שימוש בקווי הטלפון של ספק חו"ל - לארגונים בעלי סניפים, לקוחות או ספקים רבים בחו"ל, מאפשרות מרכזיות ה-IP חסכון ניכר במחיר השיחות.

woman uses IP phone

יתרונות מרכזיות IP לארגונים קטנים:

גם ארגונים קטנים, שאינם מרובי סניפים או כאלה שעסקיהם מרוכזים בארץ יכולים למצוא עניין במרכזיות IP ממספר סיבות עיקריות:

למרכזיות IP אורך חיים ארוך - למרכזיות IP יכולת שרידות גבוהה. מערכות מחשוב בארגונים נחשבות למיושנות ויש להחליפן אחת לשלוש שנים בערך. לעומתן, החומרה הייעודית של מרכזיית IP איננה תלוית מערכת הפעלה, אלא מתעדכנת בזכות שדרוגי גרסאות תוכנה, אשר מאפשרים לה אורך חיים של כעשור.

מרכזיות IP גמישות ומאפשרות לארגון שינויים אסטרטגיים ללא מגבלות - ארגונים משתנים, מתרחבים וגדלים, המרכזיות האנלוגיות הישנות דרשו החלפה לדגם מתאים לצרכים בכל עת ששינוי כזה התרחש.

למרכזיות IP תכונות מתקדמות - יכולות כ-Unified Massaging, פקס אל מייל (וההפך), הקלטת שיחות יזומה, CTI (Computer Telephone Interface) אינטגרציה וקישוריות בין מערכת הטלפוניה למערכת המחשוב בארגון, על כל היתרונות הנלווים לכך.

אנחנו, בתדיראן טלקום, מתמחים בכל סוגי מרכזיות ה-IP ובפתרונות תקשורת רבים נוספים, הנתפרים ומותאמים אישית לצרכיו ונתוניו של כל ארגון או בית עסק. כיום, כאשר עומדת בפני ארגונים ובתי העסק האפשרות לבחור בין מרכזיית IP מקומית או בענן, המתארחת ומתוחזקת על ידי ספקית שירות, חשוב יותר מתמיד לגוף עסקי להתייעץ בחברה בעלת ניסיון, כדי לבחור את סוג התקשורת והציוד אשר ישרתו את מטרותיו בצורה הטובה ביותר.