האם יש לכם בית עסק אשר הציב לעצמו כמטרה לפנות אל שווקים חדשים, להגביר את קצב המכירות ולהציע ללקוחות שירות איכותי יותר? והיה והתשובה היא חיובית, בהחלט מומלץ להשכיר את שירותיו של מומחה בתחום.
האם יש לכם בית עסק אשר הציב לעצמו כמטרה לפנות אל שווקים חדשים, להגביר את קצב המכירות ולהציע ללקוחות שירות איכותי יותר? והיה והתשובה היא חיובית, בהחלט מומלץ להשכיר את שירותיו של מומחה בתחום, אשר כל תפקידו הוא לערוך מחקר שווקים, ובדרך זו הוא יוכל לזהות טוב יותר הן את הנתונים הקשורים למכירות ונתונים חשובים נוספים אודות הלקוחות. והיה וביצעתם את כל אלה, קיימות 5 דרכים לזהות קהלי יעד שעדיין לא פניתם אליהם.
מהם השלבים המומלצים?
זיהוי נתוני לקוח – רצוי ביותר לעשות שימוש במערכת הנקראת – מערכת ניהול קשרים עם הלקוחות, זאת באמצעות ציוד תקשורת מתאים. בדרך זו, בעל בית העסק יוכל ביתר קלות לקבל דוחות אודות הלקוחות, כמו גם פרטים חשובים נוספים. את כל האינפורמציה הזו, ניתן לחשב באופן ידני באמצעות גיליון אלקטרוני, זאת בכדי לערוך מיון ולחלץ את כל הנתונים. בעל העסק יוכל לדעת מדוע ישנם לקוחות הנמשכים למוצרים ולשירות אותו בית העסק מציע. כל החוכמה היא למצוא את המאפיינים של הלקוחות ואז קל יהיה יותר לפנות לקהלים חדשים.
קבלת תוצאות אופטימליות – על מנת שבעל בית העסק יהיה מרוצה מהיקף המכירות שלו, חשוב מאוד להבין מיהם הלקוחות אשר עושים שימוש במוצרים או בשירותים, ולהמשיך הלאה, עם מלאכת האיתור של לקוחות להם דרישות דומות.כוח קנייה – רצוי לערוך מחקר שוק רחב היקף (למשל באיביי), וכך להבין איזה שוק צרכנים הוא בעל אפשרויות רכישה של מוצרים או שירותים. כך גם אפשר לקבל איזושהי אינדיקציה, תמונה ברורה יותר, באשר לכוח הקנייה של קהלי יעד מסוימים. אינפורמציה זו חשובה ביותר, כך ניתן לדעת האם הלקוחות יוכלו לרכוש את המוצרים או השירותים, או שמא כלל אין טעם לפנות אליהם.
היעזרו בצוות העובדים – צוות העובדים יכול לתרום רבות לעסק, להביא רעיונות חדשים ומידע חשוב. מדובר בצוות עובדים הנמצא בכל מחלקות בית העסק, מכיר את הלקוחות היטב ובקיא במתן שירות. אם אכן קיימים שווקים פוטנציאליים ואתם רוצים להגיע אליהם, אולי בכלל כדאי לערוך בין צוות העובדים סיעור מוחות? בהחלט ניתן לסמוך על עצותיהם והאינטואיציות שלהם.
מהו השוק הפוטנציאלי שלכם? – עם זיהוי השווקים הפוטנציאליים, בראש ובראשונה כדאי לבדוק אותם. למה הכוונה בדיוק? ניתן להציג בפני הלקוחות את המוצרים שלכם, להציע הוזלה במחירי השירות, וכמובן יש לאזכר כל העת את הלקוחות, הן אלה הקיימים והן הפוטנציאליים, זאת באמצעות שליחת דואר אלקטרוני (דיוור ישיר), ומומלץ גם לפרסם את בית העסק במקומות אחרים, כמו על דפי העיתונות ופרסומות מקוונות ברשת. יש לבדוק את הנושא לאורך שישה חודשים, ובאותה ההזדמנות לברר האם לעונות השנה יש השפעה על המכירות? אל תתעצלו, בדקו זאת לאורך זמן, על מנת להימנע מקבלת תשובות שגויות.
פתרונות תקשורת למשרדים
לא מעט הם העסקים הרוכשים מרכזיה לעסק. זהו הכרח המציאות כאשר עובדים בו כמה אנשים. באמצעות מרכזיה ניתן לנהל בדרך יעילה את דרכי התקשורת הטלפונית, בין היתר בין העובדים, וכמו כן היא מאפשרת לתפעל את בית העסק בצורה טובה יותר. חשוב מאוד שלמרכזיה יהיו כמה וכמה שלוחות, בהתאם למספר העובדים, וכיום ניתן למצוא מרכזיות העובדות באמצעות האינטרנט, מה שמוזיל בעלויות רבות.
מה הכי חשוב?
הדבר הגרוע ביותר שיכול לקרות לבית עסק, הוא דשדוש במקום וחוסר התקדמות. המטרה היא לא רק לשרוד או להישאר עם הראש מעל המים, חשוב שבית העסק יהיה בעל ערך מוסף משל עצמו, שיבדל אותו מעסקים אחרים באותו התחום, כאשר מטרת העל שלו – להגדיל את נתח הרווחים על ידי פנייה לקהלי יעד חדשים ורלוונטיים, וכל שנשאר כעת הוא לזנק קדימה.
Comentarios