top of page

בדיקות הכרחיות לפני התקנת תשתיות תקשורת

התקנת תשתיות תקשורת היא פרוצדורה שמחייבת רמה מקצועית גבוהה והבנה על האופן בו משפיעות ומושפעות תשתיות אלה מן הסביבה בה הן מותקנות. אחת הבעיות המרכזיות שיכולות להשפיע מאוד על תקינות מערכות התקשורת היא זליגה של גלים אלקטרומגנטיים מתשתיות סמוכות, אך זוהי לחלוטין לא הבעיה היחידה. על כן, ישנן מספר בדיקות הכרחיות לפני התקנת תשתיות תקשורת ועליהן נדבר בשורות הבאות.


המקרה הייחודי של תשתיות תקשורת


בתוך האדמה שמתחתינו עוברים שורה של קווי תשתית המיועדים לשרת אותנו במבנים בהם אנו מתגוררים ועובדים – תשתיות מים, ביוב, חשמל, גז ותקשורת הן המרכזיות שבהן. עבור כל תשתית ישנם כללים שיש להקפיד עליהם על מנת להבטיח את איכות השירות שמספקת התשתית, אך תשתיות התקשורת הן מקרה ייחודי שמתאפיין ברגישות גבוהה לתשתיות סמוכות. בכדי להמחיש את הרגישות הזאת נסביר כך: ככלל, אין שום בעיה שצינור מים יעבור בסמוך לצינור גז, שיעבור בסמוך לצינור ביוב, שיעבור בסמוך לכבל חשמל. כל עוד כל אחת מהתשתיות היא מבודדת דיה ומוגנת מפני מגע עם התשתית האחרת, לא צפויה כל בעיה באיכות השירות שמספקות אותן תשתיות. במקרה של תשתיות תקשורת ישנה רגישות מיוחדת לגלים אלקטרומגנטיים שיכולים לזלוג אליה מקווי תקשורת וכבלי חשמל סמוכים ולשבש את כל אותו התקשורת.

כאשר חופרים בסביבת תשתיות חשוב לעבודה בצורה זהירה מבלי לפגוע בקווי התקשורת ולכן מומלץ לבחור בחברת עבודות המתמחה בעבודה מבוקרת בסביבת תשתיות תקשורת, חברת עבודות עפר ישראל החברה מתמחה בביצוע עבודות חפירה עם מגוון כלי עבודה כמו בובקט, מחפרון, מיני מחפרון ובאגר.


בדיקות שיש לבצע לפני הנחת תשתיות תקשורת


מעבר לרגישות מפני גלים אלקטרומגנטיים, תשתיות תקשורת הן תשתיות רגישות במובנים רבים אחרים ועל כן ישנן מספר בדיקות הכרחיות לפני התקנת תשתיות תקשורת ואלו הן:

1. סיכוך – יש לוודא כי כל כבלי ומחברי התשתית מסוככם בצורה הרמטית על מנת למנוע נזק של גלים אלקטרומגנטיים לתעבורת התקשורת דרך אותה תשתית

2. מרחק מתשתיות סמוכות – יש להניח את תשתית התקשורת כמה שיותר רחוק ממקורות של גלים אלקטרומגנטיים, הן כבלי חשמל תת קרקעיים והן כבלי חשמל אוויריים.

3. תקנים – תחום התקשורת הוא תחום שזוכה לתקנים רבים המיועדים כולם להבטיח רמת שירות מקסימלית לצרכני התקשורת העושים שימוש בתשתית. לפני התקנת תשתיות תקשורת יש לוודא כי כל הרכיבים עומדים בתקנים הנדרשים.

4. תקני בזק – בנוסף לתקנים הטכניים הכלליים, יש לוודא כי כל הרכיבים בתשתית התקשורת עומדים בתקנים של בזק ויודעים לעבוד עם מערכות בזק שהיא כיום ספקית התשתית המרכזית בישראל.

5. מרחק בין ארונות תקשורת – אלמנט חשוב נוסף שיש לבדוק לפני התקנת תשתית תקשורת הוא פריסת משתמשי הקצה בשטח אל מול ארונות התקשורת הפזורים במקום. ככלל, המטרה היא להעביר כל קו תקשורת במרחק הקצר ביותר בין משתמש הקצה ובין ארון התקשורת ועל כן נדרש תכנון של פריסת התשתית מבעוד מועד.


בדיקות הכרחיות לפני התקנת תשתיות תקשורת יכולות לכלול בדיקות נוספות בהתאם לסוג התשתית ומקטע התשתית (עירוני, בינעירוני, Last Mile וכן הלאה)

55 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page