top of page

מה המטרה של הלבנת קבצים?

מדוע יש צורך בהלבנת קבציםרשת האינטרנט הפכה לאחד מכלי העבודה החשובים ביותר הקיימים היום. בזכותה מתאפשר גיבוי של מסמכים שונים, כמו גם שיתוף של קבצים ובניית מערכת תקשורת המקלה משמעותית את עבודת


מדוע יש צורך בהלבנת קבצים

רשת האינטרנט הפכה לאחד מכלי העבודה החשובים ביותר הקיימים היום. בזכותה מתאפשר גיבוי של מסמכים שונים, כמו גם שיתוף של קבצים ובניית מערכת תקשורת המקלה משמעותית את עבודת בית העסק ומייעלת את פעילותו. יחד עם זאת, רשת האינטרנט היא גם מקור לאיומים על אבטחת המידע של בית העסק. איומים אלו מגיעים מצד גורמים חיצוניים המעוניינים לפרוץ למערכות בית העסק. פריצות אלו נעשות בידי האקרים, בידי מתחרים או אפילו על רקע ביטחוני. מערכות תקשורת היום מצויות תחת איום מתמיד, ועל כן על מנת למנוע נזק או הדלפה של מידע יש צורך בהלבנת קבצים.  


התמודדות עם איומים על אבטחת המידע

כל חברה המחזיקה כאמור בציוד תקשורת כלשהו חשופה לגניבת מידע או לנזק למאגרי המידע של החברה וזקוקה לסיוע של מערכות הגנה. זוהי בדיוק המטרה של הלבנת הקבצים. כל חברה נעזרת היום בשירותי דואר אלקטרוני ועל כן היא פגיעה לאיומים שממקורם מקבצים הנכנסים לבית העסק דרך רשת זו. ניתן ומומלץ כמובן לתדרך את העובדים שלא לפתוח קבצים ממקור בלתי ידוע, אך טעויות לעולם חוזרות, והלבנת קבצים מאפשרת להתמודד עם איומים מסוג זה. לעתים כחלק מתהליך אבטחת המידע יהיה צורך גם בבדיקת קבצים הנשלחים החוצה. קבצים מסוג זה עלולים  להיות מקור לדליפה של מידע ויש לבחון את הסיבה לכך ואת פעילות המשתמש בהקשר לדליפה.


התאמת מערכת הלבנת הקבצים לבית העסק

את מערכת הלבנת הקבצים יש להתאים לצרכים של בית העסק. זוהי מערכת הקיימת לצד חומות ההגנה הרגילות ומטרתה העיקרית היא אבטחת המידע של בית העסק מפני גורמים זדוניים והתקפות סייבר שונות. ישנן מערכות הלבנת קבצים המאפשרות שליטה על כל אופני זרימת המידע לבית העסק. מערכת שכזאת בודקת לא רק את מערכת הדואר האלקטרוני, אלא גם מבצעת ניטור של התקנים ניידים כגון דיסק און קי. את הדרישות מן המערכת יש להגדיר כאמור בהתאם לצרכי בית העסק ובהתאם לאופי העבודה של המשתמשים במערכות התקשורת שלו.


כיצד פועלת מערכת הלבנת הקבצים

מערכת הלבנת הקבצים בוחנת את סוגי הקבצים המועברים בבית העסק ועוקבת אחריהם. פעמים רבות מגיעים לבית העסק, באמצעות מערכת הדואר האלקטרוני, קבצים בעלי סיומת חשודה. אחד התפקידים של מערכת הלבנת קבצים היא לאתר קבצים שיש להם סיומת מזויפת ולחסום אותם. המערכת יכולה לנטר את תוכן הקובץ ולחסום את אלו המכילים מרכיבים אסורים כגון: Macro, Virus, Flashוכיוצא בזה. יכולות סינון אלו אפשריות בשפות רבות וניתן כמובן גם לתעד את כל פעילות הסינון או לבחור בסינון מותאם אישית לצרכי הלקוח. קיימת אפשרות גם לבקש לסנן ולחסום קבצים המופיעים בהם מילים שהוגדרו מראש.

יתרונות מערכת הלבנת הקבצים

מערכת הגנה יעילה תדע לסנן את הסיכונים הקיימים ולנטר את הקבצים הקיימים. מערכת איכותית תמשיך לעבוד במהירות גם כשמדובר בקבצים גדולים, ותהיה לה את היכולת להתמודד עם איומים גם במקרים של עומסים גדולים על המערכת. כל קובץ המגיע לבית העסק נסרק היטב ובמידת הצורך מוסרים ממנו חלקים מזיקים, כך שגם אם ייפתח על ידי עובד החברה, לא יוכל הקובץ להזיק לעסק. הלבנת קבצים מאפשרת גם לזהות משתמשים ולקבוע את ההרשאות שלהם על פי דרישת הלקוח. מלבד אפשרויות הלבנה, קיימת גם אפשרות "השחרה" של קבצים שמטרתה מעקב אחר קבצים היוצאים מבית העסק החוצה. כך מתקיים למשל מעקב אחר דליפת מידע. כיום כל גופי התקשורת הגדולים נעזרים במערכות הלבנה, וגם בתי עסק אחרים המכירים בחשיבות אבטחת המידע של בית העסק, נעזרים בה.

2,525 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page