top of page

שיווק במנועי חיפוש – למה עסקים צריכים את זה?

עודכן: 27 ביוני 2019

מה זה SEM ואיך הוא עובד?

כל בעל העסק שעושה את צעדיו הראשונים בתחום שיווק האתר שלו במנועי החיפוש, נדרש להכיר את המונח SEM. מונח זה הוא קיצור של Search Engine Marketing, ועניינו – טרגוט קהל היעד ויצירת קשר עימו. כידוע, מאז תחילת דרכה, רשת האינטרנט גדלה והפכה להיות מאגר מידע אינסופי שניתן למצוא בו מידע רחב בתחומים רבים. הרשת משמשת גם צרכנים לאתר את המוצרים המבוקשים, והמטרה של בעל העסק היא לפנות לצרכנים הנכונים באמצעות פילוח ומודעות שיווקיות המותאמות להם במידה מרבית ככל האפשר. פילוח זה מתבסס בין השאר על מילות מפתח, שהן בעצם מילות החיפוש שבהן נעזר הצרכן כדי למצוא את המוצר או את השירות המבוקשים. כדי להשיג תוצאות טובות, יש להתחיל כמובן עם בנייה של אתר אינטרנט מקצועי ומומלץ להיעזר לצורך כך בשירותים של חברת בניית אתרים.


הגדרת מילות מפתח

באמצעות SEM אכן ניתן ליצור מודעות פרסום ממומנות שיופיעו בראש תוצאות החיפוש, אך כדי ששיווק זה יהיה אפקטיבי, יש לבחור במילות החיפוש הרלוונטיות. כלומר, כדי למקסם את יתרונות השיווק במנועי החיפוש, יש לשלב בין כלי ה-SEM לבין כלי אחר שנקרא SEO, או בשמו המלא – Search Engine Optimization. ה-SEO יסייע גם לקדם את מיקומו של האתר העסקי במנועי החיפוש, כך שהוא יופיע גם בראש תוצאות החיפוש הרגילות (לא מודעות ממומנות). על כן, מומלץ מאוד להיעזר במומחה בתחום שיוכל להגדיל את יחס ההמרה, ואת מספר ה"לידים" ללקוחות פוטנציאליים. בניית אסטרטגיית שיווק נכונה תכלול פנייה לקהל היעד הרלוונטי ותסייע להציף מרכזיות טלפון בשיחות של לקוחות.


היתרונות של שיווק במנועי חיפוש

כל בעל עסק המחזיק מרכזייה לעסק, מעוניין שהקווים יהיו עסוקים ושהנציגים יקבלו עוד ועוד שיחות כל העת. על כן, במידה שמעוניינים לקדם את העסק באופן משמעותי, כדאי לשים לב לרשימה הבאה של יתרונות השיווק במנועי חיפוש:


במקום הנכון בזמן הנכון – המוטו הזה נכון כמעט תמיד. כיום, הצרכנים הם חכמים ומודעים לצרכים שלהם. על כן, הם יודעים בדיוק מה לחפש ולמטרה זו הם נעזרים במילות חיפוש ספציפיות. בשל כך, אם בעל העסק רוצה להגדיל את מאגר הלקוחות שלו עליו לדבר אליהם בשפה שלהם. בשורה התחתונה – הפרסום של בעל העסק צריך להיות במקום הנכון בזמן הנכון, ולעשות שימוש בשפה הנכונה.

מדברים במספרים – כאמור, לפני שמתחילים קמפיין שיווקי רחב היקף ויקר, יש לבצע מחקר בנושא מילות החיפוש הרלוונטיות. אך חשוב לא פחות לבצע מעקב אחר מידת הצלחתו של הקמפיין; יש לבדוק את כמות ההקלקות על פרסום מסוים, לבחון האם הקלקלות אלו התקיימו במועד מסוים, וכמה "לידים" התקבלו מהקמפיין. המטרה היא לוודא כי הכסף שהושקע בקמפיין אכן הניב את התוצאות המבוקשות. אם מתברר שלא כך הדבר – הרי יש לשקול אסטרטגיה שיווקית שונה.

נשארים במודעות – יתרון נוסף לשיווק במנועי החיפוש, נוגע לתכנון לטווח הרחוק. כל בעל עסק מעוניין שהמוצר שהוא מציע יהיה המוצר הראשון שיעלה בדעתו של לקוח פוטנציאלי. גם אם כיום אדם כלשהו אינו נזקק למוצר כלשהו, המטרה של בעל העסק היא לעורר את המודעות לשירותים שהוא מציע. כך, בעתיד, כאשר אותו אדם יזדקק למוצר דומה, הוא ייזכר בשירות שמציע בעל העסק הספציפי ויפנה אליו במקום למתחרים.


בסופו של דבר, שיווק במנועי חיפוש הוא היום אחד הכלים האפקטיביים ביותר לביסוס כוחו של העסק. בעזרת שילוב חכם של הכלים המקצועיים המתאימים, ניתן להגיע לתוצאות מעולות ולקדם באופן משמעותי את הצלחתו של העסק.

55 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page