תדיראן טלקום 

היצירה 23, פתח תקווה, 49512

דוא"ל: ​             info@tbsi.co.il
שירות לקוחות:   03-9262626 
לשכה:               03-9262646
פקס:                 03-9262950

  • White Facebook Icon
  • Tadiran Telecom Linkedin

עקבו אחרינו גם ב-

afcon-logo-footer.png

© 2019 כל הזכויות שמורות תדיראן טלקום - פתרונות תשתיות תקשורת ומרכזיות לעסקים

מה זה *IP* ואיך הוא קשור למרכזיות?

מה זה IP?

כתובת IP, או בשמה הלועזי המלא – Internet Protocol address, היא למעשה סדרה ארוכה של מספרים שבעזרתם ניתן לזהות מחשב או התקן אחר (כגון מדפסת) המחובר לרשת תקשורת. זו יכולה להיות רשת האינטרנט, וזו גם יכולה להיות הרשת הפנימית של הבית או רשת שבה משתמשים עובדים בארגון. כתובת ה-IP מאפשרת לזהות את השרת ואת הממשק שלו, וכך ניתן להעביר נתונים במהירות וביעילות. כיום ישנם שני סוגים של כתובות IP: IPv4, שהיא הגרסה הוותיקה, ו-IPv6 שהיא הגרסה החדשה יותר.


IP בתחום הטלפוניה

חלקנו זוכרים אולי את התקופה שבה רשת האינטרנט הייתה שייכת לתחום המדע הבדיוני; היינו צריכים לסובב את החוגה של מכשיר הטלפון, לחייג מספר ארוך, ואם רצינו לדבר עם לקוח בחו"ל – העניין כבר היה הופך למורכב הרבה יותר. השיטה הישנה הזאת, הנקראת גם שיטת מיתוג המעגלים (Circuit Switching) חייבה הקמה של תשתית ייעודית שאף לא תמיד הייתה יעילה, במיוחד בהשוואה לפתרונות הקיימים היום. למעשה, היה צורך להקציב למרכזייה ערוץ תקשורת שזוהי מטרתו היחידה. לעומת השיטה הישנה הזו, מרכזיות IP נעזרות בטכנולוגיה מתקדמת יותר – שיטת מיתוג המנות (Packet Switching). שיטת מיתוג המנות אינה מצריכה הקמת תשתית של קווי טלפון, אלא היא מנהלת ביעילות את תעבורת הנתונים על ידי שליחת אותות מידע במנות. בשיטה זו, המתבססת על רשת האינטרנט, אותו ערוץ תקשורת יכול למלא פונקציות שונות, וכך באפשרותו של בית העסק לייעל את תקציב התקשורת שלו, והחיסכון במשאבים כספיים גדל.


איך זה עובד?

התקשורת האנושית בכלל, והתקשורת בבית העסק בפרט מושפעות כאמור מהאמצעים הטכנולוגיים העומדים לרשותנו. בימים עברו, הקשר עם ספקים ועם לקוחות היה מתבצע בעיקר באמצעות מרכזייה, ולשם כך היה צורך בקווי טלפון נפרדים ובשלוחות רבות. כיום, לעומת זאת, הקשר עם הלקוחות ועם עמיתים לעבודה נשמר בעיקר בעזרת רשת האינטרנט. על כן, אין צורך עוד במרכזייה מרובת שלוחות; במקום זאת, הפתרון של מרכזיית IP מאפשר להשתמש בקו אנלוגי אחד שאותו ניתן לפצל לקווים רבים בעזרת תשתית ADSL.


IP Centrex – הפתרון המתקדם

אם כן, הטכנולוגיה החדשה אפשרה ליצור מרכזייה וירטואלית, כלומר מרכזיית Cenrex IP מתקדמת, העונה על הצרכים המשתנים של עסקים במאה ה-21. ייחודה של מרכזייה זו היא באפשרות להיעזר בספק חיצוני שאצלו גם ממוקמת התשתית כולה. כך, בעל העסק יכול ליהנות מהיתרונות הרבים שיש למרכזייה, בלי שיצטרך לדאוג להקמת התשתית ולתחזוקה שלה. בעל העסק אינו נדרש למשל למצוא מקום מתאים לתשתית, ואינו מחויב להעסיק את כוח האדם לשם התפעול השוטף של המרכזייה. מרכזיית cenrex IP, מעניקה גם גמישות רבה יותר בתהליכי העבודה. כיום למשל, ניתן לנהל שיחות גם באמצעות מחשב נישא ואפשר לקשר את הטלפון הנייד למרכזייה של העסק.


לסיכום, בזכות הטכנולוגיה החדישה שמציעה המרכזייה, בעל העסק יכול לחסוך בעלויות ולהרכיב פתרון תקשורת המותאם לצרכים שלו בדיוק.

5 צפיות