עיצוב גרפי נכון ומדויק הוא אחד הכלים החשובים ביותר העומדים כיום לרשות בית העסק. העיצוב המתאים הוא זה שישדר את המסר הפרסומי הנכון, וייפנה אל קהל היעד שבו בית העסק מעוניין. אך על מנת ליצור עיצוב גרפי נכון ומדויק הוא אחד הכלים החשובים ביותר העומדים כיום לרשות בית העסק. העיצוב המתאים הוא זה שישדר את המסר הפרסומי הנכון, וייפנה אל קהל היעד שבו בית העסק מעוניין. אך על מנת ליצור את הרושם הוויזואלי הנכון, אין להסתפק רק ביידע הפורמלי שהצטבר במהלך לימודי הגרפיקה. כל מעצב גרפי שסיים את לימודיו ומתחיל את דרכו בתחום, מגלה מהר מאוד שקיימים כמה "טריקים" יקרי ערך, שלא היו חלק מתכנית הלימוד. לכן, במקום להגיד "לא ידעתי, לא שמעתי", אפשר לקרוא את המדריך הקצר הבא.
הפכים משלימים
אחד השיקולים המרכזיים ביותר בעיצוב הוא מהי הדרך הנכונה ללכוד את עינו של הצופה, ולגרום לה להישאר שם. כיום העולם רווי בפרסומות צבעוניות ו"קופצות לעין", ומטרת המעצב היא ליצור את העיצוב הנכון שיגרום לעין שלא לנדוד למקומות אחרים. מכאן החשיבות הגדולה שבבחירת הפונט, או בשמו העברי – גופן. ישנם למשל פונטים המזוהים עם טקסטים מקראיים, ופונטים שנהוג להשתמש בהם במודעות אבל. את הפונטים יש כמובן להתאים למוצר או לתכנית העיצובית הכללית. לעתים דווקא פונטים שונים יוצרים תוצאה מסקרנת המושכת תשומת לב, וקיימת גם אפשרות להשתמש בפונטים בגדלים שונים על מנת להשיג את האפקט המבוקש.
התאמת צבעים
לצד הבחירה בפונט הנכון שיעביר את המסר הרצוי, חשוב כמון גם לבחור בצבעים המשתלבים היטב זה עם זה. מעצב גרפי שעבודתו כוללת שילוב של טקסט כתוב, כדאי שיקפיד לא רק על ההרמוניה בין הצבעים, אלא גם על מידת הקריאות של הטקסט עצמו. כשבוחרים למשל צבעים כגון ירוק וכחול, הגוון עשוי להיות דומה, ולכן חשוב לוודא כי הטקסט ברור וניתן לקריאה ללא קושי. הבחירה בצבעים צריכה גם להתחשב במדיום שאליו נועד הפרסום. אם מדובר למשל בפרסום שנועד למערכות תקשורת שונות כגון מחשב או טלוויזיה, כדאי לבחון כיצד נראה הצבע על גבי מסך המחשב או הטלוויזיה. לעומת זאת, אם מדובר בהדפסה של עותקים פיזיים, אין לוותר על קבלת דוגמה (אייריס) לפני השלמת ההדפסה. הסיבה לכך היא שצבעים על גבי מסך המחשב מקבלים גוון מעט שונה לעומת הצבע המודפס על גבי הדף.
עבודה בשכבות
בניגוד לתוכנות מחשב אחרות, המשמשות אותנו בחיי היום-יום, תוכנות הגרפיקה מעניקות למעצב יתרון משמעותי. לפני התחלת העבודה, חשוב לוודא כי בידי המעצב מצויים כל הכלים הדרושים, כולל ציוד תקשורת. הללו פותחים בפני המעצב את כל האפשרויות, כך שהוא יוכל לתת ביטוי ליצירתיות שבו. במסגרת האפשרויות השונות הללו, קיימת גם היכולת לעבוד באמצעות שכבות (grids) הנבנות אחת גבי השנייה. כך אפשר להשיג תוצאה סופית שתהיה מקצועית, ייחודית ובעלת עומק.
בוחרים בתמונת הרקע הנכונה
במקרים רבים נדרש המעצב לעשות שימוש בתמונת רקע או בדימוי שיהיה הבסיס לעבודת הגרפיקה. תמונה זו צריך שיהיה בה מקום מספק למיקום הטקסט המבוקש. תכונה זו נקראת גם copy space, כשבמידת הצורך ניתן יהיה להגדיל את התמונות על מנת שיתאימו לדרישות העיצוב. יחד עם זאת, כדי לשמור על איכות התמונה, מומלץ מאוד לבחור מראש בדימוי או בתמונה שיתאימו לצרכיו של המעצב.
שמירה על עקביות בעיצוב
עיצוב טוב אפקטיבי הוא כזה המאפשר זיהוי מהיר של המותג. גם כאשר רוצים ליצור מראה יצירתי יותר, וגם כשמעוניינים לרענן את סמלי המוצר, חשוב עדיין לשמור על מראה אחיד שישלב היטב את כל האלמנטים העיצוביים השונים. על כן, צריכה להיות התאמה בין הפונטים, הצבעים, התמונות והלוגואים. שמירה על עיצוב עקבי יסייע בחיזוק המותג ובהבלטה שלו לעומת מותגים אחרים.
הצבעים הנכונים
על מנת להוציא את המיטב מכל תמונה או דימוי, יש לעתים צורך בעיבוד הצבעים. במקרים רבים המעצב מוצא את התמונה או את הדימוי המושלם, אך הצבעים אינם בולטים דיים, והדבר האחרון שהמעצב מעונין בו הוא תמונה דהויה או אפרורית. במקרים אלו ניתן לבחור ברמה מקסימלית של רוויה (saturation), וכך להפוך את הצבעים ל"חיים" יותר, חדים יותר ועשירים יותר. מלבד שימוש בצבעים רווים, ניתן לשפר את איכות התמונה באמצעות "משחק" עם הגוון או הבוהק של הצבעים.
כל ההצעות וההנחיות שהוצגו לעיל יסייעו לכל מעצב מתחיל לבסס את השפה הוויזואלית שלו ולהפוך אותה למרתקת ולמושכת הרבה יותר. בהצלחה!
Comentarios