top of page

3 אתגרים של פיתוח אפליקציות אין-האוס

לא מעט חברות בימינו בוחרות לפתח אפליקציות אין-האוס כיוון שהם מאמינות שמדובר בשיטה קלה יותר, זולה יותר ומהירה יותר ובאופן כללי שכך הן יכולות לשלוט טוב יותר בתוצר הסופי. יחד עם זאת, פיתוח אפליקציות אין-האוס הוא תהליך מורכב ביותר הכולל לא מעט אתגרים ובעיות מובנות. האם אתה מתלבט בין פיתוח אפליקציות אין-האוס לבין ביצוע מיקור חוץ של הנושא? אם אכן כך הם פני הדברים, המאמר הזה מוקדש לך.


אתגר מספר 1 – הצורך בריבוי מיומנויות (שרק הולכות ומתרבות)

האם ידעת שליותר מ-94% מהארגונים אין את המשאבים הבסיסיים הדרושים כדי להתמודד עם הדרישות של תהליכי הפיתוח הבסיסיים ביותר? לא אחת, אפילו עם 15 מפתחים מוכשרים שעובדים על אפליקציית מובייל, עדיין ישנו פער מסוים בין המיומנויות הנדרשות למיומנויות שישנן בנמצא.

כך לדוגמה, IOS ואנדרואיד דורשים קידוד מורכב וקשה. מפתח אנדרואיד, טוב ככול שיהיה, לא יכול להתחיל לקודד IOS מבלי שתהיה לו ההכשרה המתאימה. אם אתה מעוניין לפתח אפליקציה לשתי הפלטפורמות, אתה חייב להעסיק לכל הפחות שני מפתחים, כאשר לכל אחד מהם סט מיומנויות שונה.


אתגר מספר 2 – הוצאות גדולות וחוסר זמן

אם בכל זאת תלך על הקמה של צוות מפתחי אפליקציות, קח בחשבון שלכל הפחות עליך לדאוג לנוכחות של שני מפתחים, מעצב מובייל, מהנדס אבטחת איכות ומנהל פרויקטים. בנוסף תצטרך להעסיק לכל הפחות אדם אחד שתפקידו יהיה ליצור ולגבש את הצוות. מדור משאבי אנוש לרוב משקיע מספר שבועות באיתור האדם שיוכל להרכיב את הצוות ולגבש אותו ולאחר מכן דרושים בין שלושה לשישה חודשים בשביל להקים צוות פיתוח מתפקד.

עוד נקודה שחשוב לזכור היא שלגייס ולהקים צוות פיתוח לתפארת, הוא תהליך שדורש לא רק זמן אלא גם משאבים כספיים. חשוב רק על העלויות של פרסום מודעות דרושים, בצוע בדיקות רקע למועמדים, סינון קורות חיים וכיוצא באלה. העלויות הנוספות קשורות כמובן לנושאים כמו הוצאת רישיונות כאלו ואחרים הקשורים לפיתוח ושחרור אפליקציות לשוק, הוצאות כספיות הקשורות לנושאים כמו הקמת תשתיות תקשורת או הרחבת מערכות תקשורת קיימות ועוד.


אתגר מספר 3 – פיתוח אפליקציות אין-האוס עשוי להיות עסק מסוכן

אם תחליט לשמור את כל פיתוח האפליקציות אין-האוס, איך תוכל להיות בטוח שהמיומנויות של אנשי הצוות הן הטובות ביותר שישנן? האם תוכל להבדיל בין מומחה מובייל לבין מפתח בינוני? רוב הסיכויים שהתשובה היא לא. מעבר לכך, אתה חייב להיות מסוגל להגיב לשינויים במהירות ולשמור על דינמיות מרבית במובן הזה שיתכן כי בשלב מסוים הפרויקט יתרחב לקנה מידה גדול הרבה יותר. כפי שאתה ודאי כבר מבין, הרחבה של צוות פיתוח היא לא עניין של מה בכך והשוק לא מחכה לאף אחד עד שיישר קו עם הצרכים המשתנים.

כמו כן אם לא תהיה לך גישה למומחיות הספציפית של אפליקציות מובייל, יהיה לך מאוד קשה לזהות את שורש הבעיות שעלולות לצוץ ולהפריע להתקדמות. כל זה עשוי לגרום לפרויקט הפיתוח להיתקע במקום ללא שום יכולת לזוז קדימה בעתיד הקרוב.


מדוע מיקור חוץ הוא הפתרון הנכון ביותר?

מיקור חוץ של פיתוח אפליקציות הוא החלטה אסטרטגית שיכולה לסייע לך לחסוך זמן, כסף, אנרגיה ובו זמנית להעניק לך גישה למפתחים הטובים ביותר שישנם. הנה כמה יתרונות שיעמדו לטובתך אם תבחר ללכת על מיקור חוץ:

צוות חיצוני יכול להתחיל לעבוד על הפרויקט באופן מידי מהיום להיום וכך למנוע עיכובים מיותרים.הסינרגיה בין חברי הצוות החיצוני לרוב טובה יותר, שכן מדובר באנשי צוות שרגילים לעבוד ביחד כבר תקופה מסוימת ולעתים מדובר אף בצוותים שעובדים כאיש אחד כבר שנים.לחברות העוסקות בפיתוח באופן מקצועי יש גישה לאינספור מוצרים חשובים הרלוונטיים לפיתוח, הנמצאים בהישג ידה וכשעובדים מול חברה מקצועית ומובילה אפשר להיות בטוחים שמדובר במוצרים האיכותיים והעדכניים ביותר בשוק. לעומת זאת לחברה שזהו לא תחום הליבה שלה, הרבה יותר קשה להישאר עם אצבע על הדופק ולרוב גם לא מדובר בעניין משתלם במיוחד, שכן ההשקעה במוצרי תוכנה וחומרה כמו מערכות תקשורת למשל, היא אדירה.בחירה במיקור חוץ תפתח בפניך יותר אפשרויות. תוכל למשל להחליט האם אתה מעוניין לבצע מיקור חוץ של כל תהליכי הפיתוח או של חלק מסוים בלבד. מעניין לדעת שבמקרים מסוימים חברות פונות לחברות חיצוניות כדי להשלים פערי ידע או יכולות באופן נקודתי בלבד.

38 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page