top of page

דרכים ייחודיות להשתמש בטלמרקטינג

מסיבות שונות ומגוונות לטלמרקטינג נוצר מוניטין שלילי. רבים רואים בו כאמצעי שיווק קר ומעיק המבריח לקוחות. אלא למעשה, בשימוש נכון ומקורי, יכול הטלמרקטינג להפוך להיות כלי משמעותי בבית העסק המסייע


מסיבות שונות ומגוונות לטלמרקטינג נוצר מוניטין שלילי. רבים רואים בו כאמצעי שיווק קר ומעיק המבריח לקוחות. אלא למעשה, בשימוש נכון ומקורי, יכול הטלמרקטינג להפוך להיות כלי משמעותי בבית העסק המסייע להרחבת מעגל הלקוחות ולהגדלת הרווחים. להלן דרכים ייחודיות לשימוש בטלמרקטינג בבית העסק.


 תיאום פגישות

פעמים רבות הדרך הטובה ביותר לבסס מערכת יחסית עסקית היא באמצעות פגישה פנים אל פנים עם הלקוח. כשאנו משוחחים עם הלקוח בטלפון אנחנו מחמיצים את כל סמנים התקשורת הנוספים המועברים בדרך כלל באמצעות הגוף. על כן, לעתים קרובות מומלץ לוותר על שיחת טלמרקטינג ארוכה ומייגעת ולהסתפק בקביעה פגישה אישית עם הלקוח הפוטנציאלי. כך ניתן יהיה ליצור קשר ראשוני שיאפשר שיתופי פעולה מועילים בהמשך הדרך.


מחקר שוק

טלמרקטינג יכול לסייע לבנות את הקשר עם הלקוח הקיים וכך לשמר אותו. לקוחות רבים שמחים על ההזדמנות לספר על חווית השירות שלהם ולשתף את בית העסק בדעותיהם. השיחות עם הלקוחות יאפשרו קבלה של פידבק אמין ושל מידע חשוב שעשוי לסייע גם בגיוס של לקוחות חדשים. לקוחות בית העסק יכולים לספק זווית ראייה שונה שהמנהלים לא חשבו עליה וללמוד על ניסיונם של הלקוחות עם מתחרים אחרים בשוק.


ארגון כנסים

בתי עסק המארגנים כנסים וסמינרים על בסיס קבוע נזקקים אף הם לשירותי טלמרקטינג איכותיים. באמצעות הנציגים ניתן להפיץ מידע על הכנסים העתידיים, ולאסוף שמות של אנשי קשר אפשריים שיתעניינו בשירותי בית העסק. לצורך זה מומלץ להכין רשימה של מתעניינים פוטנציאליים, וכדי מדי פעם לוודא כי כל הפרטים הרשומים  מעודכנים כראוי. כאשר משוחחים עם לקוחות בית העסק במטרה לעניין אותם בסמינר החדש, כדאי להתעניין מהם התחומים הרלוונטיים ללקוח, וכך להגדיל את אפשרויות הפניה אליו בעתיד. 


גבייה

זהו אמנם נושא פופולרי פחות, אך על מנת שהעסק יתפקד באופן תקין יש צורך לוודא כי קיימת מערכת מבוקרת לגביית כספים. לשם כך חשוב שצוות הגבייה יבצע מעקב מסודר ויתעד את כל השיחות עם הלקוחות במלואן. מרכזיית טלפון IP איכותית תאפשר לזהות את אותם הלקוחות שאצלם מתרחש עיכוב קבוע בתשלום, כך שצוות הגבייה יוכל להיערך בהתאם ולבצע תזכורות בעת הצורך. לשם כך, על אנשי צוות הטלמרקטינג לוודא כי פרטי אנשי הקשר של הלקוחות רשומים במלואם.


שיחות מעקב

מרכזיות טלפון מאפשרות לבצע מעקב אפקטיבי אחר השירות הניתן ללקוחות. בעזרתן אפשר לערוך שיחות חוזרות לפונים שהתעניינו בשירותי בית העסק. פעמים רבות המתעניינים עצמם כבר שכחו מהפניה שלהם, ושיחה חוזרת תדגים להם כי בית העסק זוכר את פנייתם וישמח לשרת אותם. גם אם הפונה בחר שלא להיעזר בשירותיו של בית העסק בפעם הזאת, ייתכן מאוד כי בפניה הבאה אליו הוא יהפוך לאחד מלקוחות החברה.


לא שוכחים לקוחות קיימים

הטלמרקטינג לא נועד רק להגדיל את מאגר הלקוחות הקיים, אלא גם למקסם את השירות שניתן ללקוחות קיימים. פעמים רבות הלקוח מקבל מבית העסק שירות או מוצר מסוימים  ואינו מודע כלל לאפשרות להרחיב את הקשר העסקי לתחומים נוספים. שיחת טלמרקטינג איכותי וממוקדת תאפשר להציג בפני הלקוח מוצרים חדשים ושירותים הניתנים על ידי בית העסק. טלמרקטינג מסוג זה מאפשר למנהלי החברה לקבל נתונים באשר לדימוי החברה בעיני הלקוחות, ובאשר למודעות הלקוחות למוצרים שהחברה מוכרת. 


עדכון בסיס הנתונים של החברה

כל בית עסק מחזיק בבסיס נתונים הכולל את שמות הלקוחות ואת פרטי ההתקשרות עמם. אלא שבמשך הזמן מאגר זה עלול להפוך ללא רלוונטי, וכך לגרום לאובדן של משאבים יקרים. מכתבים עלולים להישלח לכתובת לא מעודכנות והודעות SMS עלולות להגיע לאנשים הלא נכונים. על כן, כאשר מבצעים שיחות טלמרקטינג, ניתן גם לנצל את ההזדמנות לביצוע "ניקוי" של המאגר מפרטים מיותרים ועדכון הפרטים החשובים.


על מנת להשיג את כל המטרות שצוינו לעיל, מומלץ לוודא כי לרשות בית העסק עומדת מרכזיית טלפון IP איכותית.

10 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page