top of page

יתרונות של דירוג וניקוד לידים

מהו ליד?

לפני שמתחילים לדון ביתרונות שיש לדירוג לידים, חשוב להבין במה בדיוק מדובר. ראשית, ליד, או באנגלית lead, הוא בעל מטרה מרכזית אחת – לספק לבעל העסק פרטי איש קשר שעשוי להיות לקוח פוטנציאלי חדש. מכיוון שכל אחד מאתנו מקדיש חלק ניכר מזמנו לגלישה ברשת האינטרנט ולרשתות החברתיות השונות, בעלי עסקים מנצלים פלטפורמות אלו לצורך פרסום. גולש הצופה בפרסום זה יכול לבחור להשאיר פרטים אישיים או להירשם לניוזלטר שיעדכן אותו בדבר מבצעים מיוחדים. זה בעצם הליד שמקבל בעל העסק, ובאמצעותו הוא יכול לפנות ללקוח הפוטנציאלי בעתיד.


מהו דירוג לידים?

לכאורה, רצוי לאגור כמות גדולה ככל האפשר של לידים. אך המציאות מורכבת הרבה יותר. לא כל ליד בהכרח מוביל לסגירת עסקה, ולכן, במיוחד כאשר לבעל העסק כמות מכובדת של לידים, רצוי לקבוע שיטת דירוג שעל פיה ידע בעל העסק היכן להשקיע את מירב המאמצים. השקעת מאמצים רבים בלידים לא מועילים עלולה לגרום לבזבוז של משאבים יקרים, ובוודאי שלא תקדם את העסק בכיוון הרצוי. דירוג הלידים מתבצע באמצעות מערכת ניהול ייעודית ויש אפשרות להיעזר גם בכלים מקצועיים נוספים כגון מרכזיה לעסק. מרכזייה לעסק נדרשת למשל משום שלעיתים לידים יכולים להתקבל גם באמצעות פניות של מוקדי שירות. על כן, כאשר מתכננים את אסטרטגיית הקידום של בית העסק יש להקדיש גם תשומת לב לאמצעים שבהם נעשה שימוש.


היתרונות של דירוג לידים

גם אם בעל העסק מתחזק מוקדי שירות וגם אם לרשותו עומדת מרכזיה לעסק, לשימוש במערכות לניהול לידים עשויה להיות הכרחית.


לדירוג לידים כמה יתרונות מרכזיים:

ניהול לידים פשוט יותר – בדיוק כמו במקרה של מוקדי שירות המחייבים מרכזיה לעסק, גם ניהול של לידים רצוי שייעשה באמצעות מערכת מקצועית ואיכותית. כיום, במיוחד כאשר מתקבלים לידים רבים מהרשתות החברתיות ומאמצעי פרסום אחרים, לא ניתן לנהל את רשימות הלידים באופן יעיל, אם מבצעים זאת ידנית. מערכות ניהול מאפשרות לפשט את התהליך ולחסוך זמן יקר לבעל העסק.בניית פרופיל – לעיתים בעל העסק מפתח מוצר כלשהו או שירות מסוים העונה על צורך ספיציפי. במקרה זה, אם הוא מעוניין שפרסום כלשהו יגיע לקהל הרלוונטי, עליו לבצע דירוג של הלידים בהתאם למאפיינים מסוימים. כך ניתן יהיה להשקיע את משאבי הפרסום של החברה בצורה חכמה, ולפנות רק ללידים המתאימים.לידים איכותיים יותר – כאמור, לא כל ליד יוביל בהכרח לרכישה. לעיתים לקוח פוטנציאלי עשוי להתעניין במוצר של בית העסק, אך הוא אינו בשל להשלים את העסקה. מערכת דירוג לידים תסייע לסנן את הלידים האיכותיים ביותר וכך תקל את עבודתה של מחלקת השיווק ותמקסם את הרווחים של העסק.חיזוק הקשר עם הלקוח – מטרת הלידים לא חייבת להיות תמיד השלמת מכירה. כמובן שכל בעל עסק מעוניין להגדיל את קהל הלקוחות שלו, אך לעיתים גם ליד שהוא רק מתעניין היום עשוי להיות לקוח מחר. על כן, ניתן להיעזר במערכת הלידים גם כדי לשמור על קשר רציף עם לקוחות פוטנציאליים. כך ניתן ליצור תכנים ייעודיים העשויים לעניין את הליד ולחזק את מעמדו של העסק בעיני הליד.

34 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page