top of page

מיקור חוץ - יתרונות

תחומים שונים, כגון תחום המידע והתקשורת, עברו בעשור האחרון שינויים רבים, והם מושפעים מההתפתחויות הטכנולוגיות שונות. בשל כך, אם בעבר ניהול מסמכים ומידע היה עניין פשוט יחסית, הרי שכיום הוא מצריך מיומנות רבה כמו גם יכולת לשלוט בפלטפורמות ניהול תוכן מגוונות. כך, בעלי עסק רבים נדרשים ללמוד את הנושאים השונים, לגייס את כוח האדם הנכון או להכשיר עובדים המתאימים למשימה. אלא שחשוב לדעת שישנה גם אפשרות אחרת והיא מיקור חוץ. על פתרון זה ועל יתרונותיו – במאמר הבא.


מהו מיקור חוץ

לכל בית עסק, קטן כגדול, ישנו התחום העיקרי שבו הוא מתמחה, והמוצר שאותו הוא מוכר ללקוחות שלו. אלא שעל מנת לספק שירות וכדי שניתן יהיה לנהל את בית העסק על הצד הטוב ביותר, נדרשת לעיתים קרובות תשתית רחבה יותר. על מנת לצמוח ולשגשג, צריך בית העסק לבנות מוקדי שירות שלרשותם עומד ציוד תקשורת, ועליו להכשיר את העובדים המתאימים לספק שירות מקצועי ואדיב. אך כאמור, כיום מנהל העסק אינו נדרש להקים מערך שירות גדול או אפילו לגייס ולהכשיר את העובדים המתאימים – היום ניתן לרכוש שירותים אילו מספק חיצוני המתמחה בתחום. מלבד תחום שירות הלקוחות, ייתכן כי מנהל העסק יבחר להיעזר במיקור חוץ גם בתחומים רבים אחרים כגון ניהול חשבונות, שירותי תוכן, שירותי גרפיקה ועוד.


יתרונות השימוש במיקור חוץ

בניגוד לעבר, היום מנהלי עסק רבים אינם ממהרים לגייס עובדים חדשים או לבנות מחלקות שירות חדשות. תחת זאת הם בוחרים להיעזר בשירותי מיקור חוץ שהיתרונות שלהם הם רבים:

אין צורך לרכוש ציוד יקר – הקמה של מרכז שירות איכותי ומקצועי מחייבת את בעל העסק ולברר איזה ציוד תקשורת יידרש לו ובאילו מרכזיות לעסקים עליו לבחור. ללא ציוד זה לא ניתן יהיה לנתב כראוי את השיחות, והשירות שיינתן ללקוחות יהיה בלתי איכותי ובלתי יעיל. במצב זה, בעל העסק עלול לאבד לקוחות רבים, והרווחים של העסק ייפגעו. מלבד זאת, את ציוד התקשורת צריך לתחזק ואף לחדש בעת הצורך, וגם פעולות אלו כרוכות בעלות נוספת. לעומת זאת, כאשר נעזרים בשירותי מיקור חוץ, הטיפול בציוד והתחזוק שלו הופכים להיות באחריות ספק מיקור החוץ, ובעל העסק אינו נדרש לבזבז משאבים על נושא זה.

9 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page