top of page

מיקור חוץ לפיתוח יישומים ניידים

בעלי עסק רבים מכירים כבר בחשיבות שיש לפיתוח יישומים המתאימים למובייל, אך לא תמיד עומד לרשותם כוח האדם המתאים לביצוע המשימה. לכן, במקרים אלו ניתן להיעזר במיקור חוץ לפיתוח יישומים ניידים, ועל כך – במאמר הבא.


מהי מטרת היישום?

הצעד הראשון בפיתוח של יישומון לאתר העסקי הוא הגדרה מדויקת של צורכי העסק ואיפיון של מטרת היישומון. בעל העסק צריך קודם כל לשאול את עצמו מהם הצרכים של הלקוחות שלו. מידע זה הוא יכול ללקט מתוך משוב המתקבל מן הגולשים באתר העסקי הקיים, ודרך התייעצות עם מומחים בתחום. ניתן לבדוק למשל האם דרכי ההתקשרות הקיימות אכן מאפשרות ליצור קשר עם העסק באופן קל ומהיר או שמא דרוש שיפור בתחום זה. ייתכן גם שהלקוחות ישמחו להתעדכן בעזרת היישומון במוצרים חדשים או במבצעים ייחודיים וכך גם ניתן יהיה לשווק את העסק ולקדם אותו בקלות רבה יותר. מלבד זאת, מומלץ לעיתים להציע ללקוחות תוכן שאינו כרוך בתשלום, למשל מאמרים בתחום רלוונטי, שאלונים למילוי אישי או מחשבונים שימושיים.


תקציב ולוח זמנים

כאשר שוכרים את שירותיהם של מומחים במסגרת מיקור חוץ, חשוב קודם כל לוודא שכל הצדדים מסכימים על התקציב ועל לוח הזמנים. הגדרה של תקציב תסייע למנוע אי-נעימות בהמשך, ותאפשר לבעל העסק להיערך להוצאה במסגרת התקציב השנתי. לשם קבלת הצעת מחיר כדאי כמובן לפנות לכמה ספקים שונים, וחשוב גם לקרוא היטב את ההצעה ולהבין מהו היקף השירותים שיינתנו. אם לדוגמה בעל העסק מעוניין בקבלת שירות אישי, רצוי לוודא כי לרשות הספק עומדים מוקדי שירות כמו גם מרכזיות טלפון התומכות במתן שירות מסוג זה. גם את לוח הזמנים חשוב להגדיר במדויק, בייחוד אם בעל העסק מעוניין למשל לארגן אירוע כלשהו או מבצע המחייב שימוש ביישומון.


תיאום ציפיות

לצד הגדרה ברורה של לוח הזמנים והתקציב, הכרחי גם לבצע תיאום ציפיות באשר לפיתוח היישומון והמשך התפעול השוטף שלו. אם בעל העסק מעוניין למשל שפיתוח היישומון ייעשה בשיתוף מלא של גורמים רלוונטיים מטעמו, יש להגדיר זאת בהסכם העבודה. מלבד זאת, חשוב מאוד לקבוע מי יהיה הבעלים החוקי של היישומון, מי ידאג לפעולתו התקינה ומי יהיה זה שיטפל בתקלות שונות. אם בבית העסק אין גורם המוסמך לטפל בנושא מסוג זה ניתן לעיתים לשכור שירותים אלו מספק מיקור החוץ. עם זאת, אם בעל העסק אכן מפקיד את התמיכה הטכנית בידי ספק מיקור חוץ, רצוי לוודא כי לספק זה מרכזיות טלפון כמו גם מוקדי שירות וירטואליים הזמינים להעניק שירות בעת הצורך.


אבטחה

אחרי שהצדדים הגיעו להסכמה עקרונית בדבר פיתוח היישומון ואופן התפעול שלו, יש לתת את הדעת לעניין חשוב לא פחות – אבטחה. כיום קיימים פרוטוקולי אבטחה רבים, ויש לבצע את הבחירה בחוכמה, בהתאם לרמת האבטחה הרצויה; הבחירה תלויה כמובן גם במידת החשיפה של הלקוח ושל העסק – במקרים שבהם פריצת אבטחה תחשוף מידע אישי של הלקוח, כדאי לנקוט מראש באמצעי הגנה מתקדמים. נוהל האבטחה, כמו גם נוהלי השימוש האחרים ביישומון חשופים פעמים רבות לעיני הגולשים, כאשר המטרה היא ליצור שקיפות מלאה.


לסיכום, סקרנו כאן רק חלק מן המורכבות שבפיתוח של יישומים ניידים. מלבד כל הנקודות שהוזכרו לעיל, חשוב גם להקדיש תשומת לב למיתוג ולעיצוב, ועל כן, מומלץ לבחון היטב את הצעותיהם של כל הספקים וללקט המלצות מלקוחות קודמים.

10 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page