במשך עשרות שנים המילים "ספק תקשורת" היו רק שמות מפוארים כדי לתאר חברת טלפונים. פתרונות התקשורת היו דלים, לא נזקקנו ליותר מדי מהם, וכך ציוד תקשורת משרדי כלל, לרוב, מרכזיות, קווי טלפון ומקסימום – חיבור לאינטרנט. אך העידן החדש שם את הפשטות הרחק מאחור וגרם לבעלי עסקים רבים להזדקק למערך תקשורת מסועף כדי לעמוד בקצב הטכנולוגי. מה שהיה טלפון יחיד הפך למערכת מלאה הכוללת שירותים רבים, החל משירותי ענן ועד למערכות סליקה מתקדמות. אם אתם עומדים בפני שדרוג מערכות התקשורת בעסק ורוצים לדעת כיצד לבחור ספק טלקום וענן – הנה כל מה שאתם צריכים לדעת בדרך לשם, כדי לעמוד בחזית הטכנולוגית.
כך תבחרו את הספקים הטובים ביותר
ראשית, חשוב שתדעו – אנו לא ממליצים לכם על ספק כזה או אחר, אלא פשוט מניחים לפניכם כמה פרמטרים שיסייעו לכם להבין מי הספק הרלוונטי ביותר עבורכם. במובנים רבים, הבחירה הטובה ביותר מסתכמת בספק שיוכל לסייע לכם לעמוד ביעדים העסקיים שלכם, מתוך הבנה שהצלחת העסק שלכם תלויה במידה רבה בכל שירות כזה או אחר שתקבלו – חשוב שהוא יהיה הכי איכותי שאפשר, ויענה באופן מלא על הצרכים שלכם ועל הדרישות התפעוליות של העסק.
השלב הראשון: קובעים את צרכי התקשורת
שאלו את עצמכם: מהם היעדים העסקיים שאתם מנסים להשיג כעת ובעתיד, ויכולים להשפיע על בחירת הספק כיום? היכן אתם חושבים שהחברה שלכם תהיה בעוד שלוש שנים מהיום? האם אתם מרגישים שאתם משלמים יותר מהדרוש עבור השירות הנוכחי שאתם מקבלים מספקי התקשורת שלכם?
חשוב לזכור – לא כל ספקי התקשורת מציעים את אותה רמה של טכנולוגיה או שירותים, ובהחלט יכולים להיות ספקים שיעניקו לכם טכנולוגיה מתקדמת יותר, כזו שתועיל יותר לעסק.
שלב 2: בצעו מחקר שוק
כיום יש לא מעט אפשרויות לבחירת ספקי התקשורת הטובים ביותר עבורכם, וזה עשוי להיות מבלבל. כדי להבין מי מהם הכי מתאים לכם ורק לאחר שהגדרתם למה אתם זקוקים, ערכו סקר שוק בקרב מספר ספקים ובדקו האם הם תואמים את צרכי הארגון שלכם. ביצוע פגישות פרונטליות אמנם עשוי לארוך יותר זמן, אך מצד שני זה גם נותן לכם את היכולת לדייק את הצרכים שלכם ולהבין האם עומד מולכם גורם שיכול לעמוד בהם. באופן זו תוכלו גם להשוות בין המחירים המוצעים והמפרט המתקבל בהתאמה.
שלב 3: בחנו מול מי אתם עובדים
המפרט הוא, בסופו של דבר, עניין טכני למדי. אין ספק שאתם חייבים לקבל את המפרט המתאים לכם ביותר, אך לא פחות חשוב – בדקו מול מי אתם עובדים וודאו שמדובר בגורם שאתם יכולים לסמוך עליו לאורך זמן. במקרה של תקלות במערך, שדרוגים, שינויים או סתם שאלות שמתעוררות לכם במהלך תקופת ההתקשרות – אתם צריכים להיות בטוחים שעומד מולכם אדם שאתם יכולים לסמוך עליכם, ולא יעלם ברגע שהחוזה ייחתם.
Comments