תדיראן טלקום 

היצירה 23, פתח תקווה, 49512

דוא"ל: ​             info@tbsi.co.il
שירות לקוחות:   03-9262626 
לשכה:               03-9262646
פקס:                 03-9262950

  • White Facebook Icon
  • Tadiran Telecom Linkedin

עקבו אחרינו גם ב-

afcon-logo-footer.png

© 2019 כל הזכויות שמורות תדיראן טלקום - פתרונות תשתיות תקשורת ומרכזיות לעסקים

טכניקות איסוף נתונים שיעזרו לעסק שלך

סיווג המידע וניתוחו

שיטה זו של ליקוט נתונים וניהולם, היא אחת הנפוצות והשימושיות ביותר בתחום. לדוגמה, במסגרת עבודה של מוקדי שירות כאשר נעזרים בכלים מקצועיים כגון מרכזיה וירטואלית, חשוב מאוד לאתר דרכים מתקדמות לסיווג של המידע. בדרך כלל, במסגרת שיטה זו מחולק המידע לסגמנטים, כלומר לסוגים שונים, וכך ניתן לנהל אותו בקלות ולגשת אליו במהירות בעת הצורך. במשך הזמן נבנים אלגוריתמים המסייעים לסווג כל מידע חדש שעובדי הארגון מלקטים. באופן זה ניתן המידע מנוהל בצורה יעילה המקלה משמעותית את עבודת המשרד והחוסכת משאבי זמן יקרים.


ניתוח אשכולות מידע

טכניקה נוספת שגם בה נעזרים במסגרת מוקדי שירות וניהול של מרכזיה וירטואלית, היא ניתוח אשכולות מידע. כאמור, מידע ניתן לחלוקה בהתאם לסוגים השונים שלו מה שמקל מאוד את ניהולו. אך לעיתים אף על פי שקיים דמיון בסוג המידע, הוא אינו משתייך בהכרח לאותו הסגמנט. במצבים אלו ניתן להיעזר בטכניקת האשכולות שבה משויך המידע על פי קבוצות או אשכולות. שיטה זו מסייעת ליצור קבוצות מידע שונות הקשורות זו בזו, ונעשה בה שימוש במיוחד כאשר מרכיבים פרופילים של לקוחות.


איתור דפוסים

לא תמיד הקשר בין נתונים שונים יהיה ברור לעין, ולא תמיד ניתן יהיה לסדר את המידע באשכולות ברורים ונגישים. לפעמים יהיה צורך לעשות שימוש בטכניקה נוספת של איסוף מידע המתבססת על אסוציאציה. מטרתה של שיטה זו היא לאתר דפוסים קיימים, והיא יעילה במיוחד בעת ניהול של מאגרי מידע גדולים. בעזרת טכניקה זו של איסוף מידע ניתן לאתר מידע ספציפי בתוך מאגר מידע גדול, ולכן נעזרים בה לא מעט במסגרת ניהול מרכזיה וירטואלית או מוקדי שירות. שיטה זו לליקוט מידע מסייעת לצפות את התנהגותם של הלקוחות בהתאם לדפוס מסוים וכך ניתן להעניק להם שירות טוב יותר בהתאם לצרכים הייחודיים שלהם.


איתור אנומליות

איתור דפוסים ומידע ספציפי נדרש כאמור לא פעם בעת ניהול מוקדי שירות, אך לעיתים במסגרת העבודה עם מרכזיה וירטואלית יש צורך באיתור מידע החורג מהרגיל. לשם כך נעזרים בטכניקה לאיתור מידע אנומלי. אנומליה היא פריט מידע החורג באופן משמעותי משאר המידע הקיים במאגר המידע. פריט זה עשוי להיות אחד הכלים המקצועיים המרכזיים בניהול מאגר המידע של העסק – הוא מסייע להפנות את תשומת הלב לנושאים בעייתיים בעסק המחייבים טיפול מיידי. כפי שניתן לשער, לטכניקה זו שימושים רבים בתחום ליקוט המידע, בין השאר כאשר חושדים בקיומה של מעילה או חדירה לתשתית המחשוב של העסק, וכאשר יש צורך לבצע בדיקה כללית באופן תפקודה של המערכת.


אנליזה רגרסיבית

טכניקה נוספת המסייעת לנהל מאגרי מידע גדולים היא אנליזה רגרסיבית. באמצעותה ניתן לזהות משתנים שונים ולאפיין את הקשר הקיים בין משתנים אלו. טכניקה זו יעילה במיוחד כאשר מדובר בבחינה של כמה משתנים התלויים זה בזה או המשפיעים זה על זה. מעצם טבעה, אנליזה רגרסיבית יכולה לסייע במקרים שבהם יש צורך לבצע תחזיות שונות, והיא משמשת בתחומים רבים. בין השאר נעזרים בשיטה זו בתחום האפידמיולוגיה וכאשר מעוניינים לבסס קשר סיבתי משוער בין נתונים שונים.

6 צפיות